Přestat kouřit neznamená přibrat

Ukazuje se, že mnoho lidí, závislých na nikotinu, při odvykání přibralo. Právě strach z nabírání kil je pro kuřáky, ale především kuřačky důvodem, proč se do boje se svou závislostí ještě nepustili. Podle výzkumu Michiganské univerzity není každá druhá kuřačka ochotna přestat kouřit, pokud by to znamenalo, že přibere. I tak se však dá odvykat, aniž by šla ručička váhy nahoru. Poradíme vám, jak na to.

Pět pravidel, jak přestat kouřit, a nepřibrat

  1. Chvála a povzbuzení. Nezapomeňte se každý den pochválit za to, že nekouříte. Stále si opakujte, jaké dobré rozhodnutí jste udělali. Pár kilo navíc je oproti rizikům spojených s kouřením jako nic. Kuřákům totiž až 12krát víc hrozí rakovina plic a ženám-kuřačkám dokonce 22krát!
  2. Dostatek pohybu. Pravidelně se věnujte své oblíbené pohybové aktivitě. Místo výtahu choďte po schodech, auto vyměňte za pěší chůzi. Jednak nehrozí, že při odvykání přiberete, ale také nebudete neustále myslet na to, jak velkou máte chuť na cigaretu.
  3. Konec s rutinou. Změňte své návyky, místa i situace, během kterých jste byli zvyklí kouřit. Změňte své rutinní zvyky, jinak hrozí, že místo po cigaretě sáhnete po sladkosti či jiné dobrotě. Neustále mějte při sobě žvýkačky či bonbony bez cukru, případně také ovoce a zeleninu. Užívejte si své nově vylepšené chuti a čichu.
  4. Řekněte si o podporu. Svěřte se svým blízkým s vaším odhodláním přestat kouřit i se svou obavou z nabírání kil. Jednak vás podpoří, jednak je může napadnout další dobrá rada.
  5. Využijte možností náhradní nikotinové terapie. V případě chuti na cigaretu je užívejte. Mají v sobě nižší množství nikotinu, čímž se bude postupně počet nikotinových receptorů ve vašem mozku snižovat. Využít můžete například nikotinové žvýkačky, náplasti či pastilky.


(Nehodnoceno)


Komentujte, hodnoťte, ptejte se!
Přihlašte se pomocí

nebo zadejte své jméno
Dob@Imports Microsoft.IdentityModel.Claims
Odběr novinek

Poradny

Kalkulačky

Poslední události